Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Kínálatunk

Üzletszabályzat

I. Cégadatok:

 Név:       EKO Konzervipari Korlátolt Felelősségű Társaság (SZOLGÁLTATÓ)
Rövidített név:    EKO Konzervipari Kft.
Székhely:           4400 Nyíregyháza, Vasgyár u. 9-13.
Cg.: 15-09-067072
Adószám: 11244486-2-15
Bankszámlaszám: 10700048-04136208-50000005

A Cég telephelye:

4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 70.
Mintabolt címe: 4400 Nyíregyháza, Vasgyár u. 9-13.
Webáruház címe: www.ekowebaruhaz.hu
Telefon: 06 30 937 7075
E-mail: eko@ekokft.hu
Nyitvatartási idő:
Hétfő 8:00-16:00
Kedd-Péntek 9:00-17:00
Szombat - Vasárnap: Zárva

 

Cégjegyzéket vezető törvényszék: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
Tárhely szolgáltató neve, székhelye, e-mailcíme: DiMa.hu Kft.
4032 Debrecen, Békessy Béla u. 9. C. 3/10.
info@dima.hu

 

II. A megrendelés menete
A Szolgáltató által üzemeltetett webshop magyar nyelvű. A megrendelést követően elkészített Szerződés nyelve: magyar.

1. A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a„Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét és a szállítási díjat

2.Rendelések feladása

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat:

  • már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni
  • új vásárlóként akar regisztrálni
  • esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot:

  • Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal) díj ellenében történik.
  • Személyes átvétel üzletünkben: 4400. Nyíregyháza EKO Mintabolt, Tompa Mihály utca 3.
    Hétfő 8:00-16:00
    Kedd-Péntek 9:00-17:00
    Szombat - Vasárnap: Zárva

Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania:

  • banki átutalás - (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése "függő állapot"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktiváljuk.
  • utánvét - (készpénzes fizetés házhozszállítás esetén, a küldemény átvételekor a GLS futárszolgálat munkatársának)
  • CIB bankkártyás fizetés - (Kártyás fizetés esetén a megrendelés házhozszállítását a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg. A kártyás fizetés a CIB Bank biztonságos szerverén keresztül történik, a CIB bank fizetési oldalán, mely automatikusan jelenik meg a megrendelés jóváhagyását követően. A szükséges bankkártya adatok bevitele után a Fizetés gombra kattintva a fizetés végrehajtásra kerül. A fizetés megtörténtéről a rendszer visszaigazolást küld, majd visszairányítja a megrendelőt a webáruházba, ahol a fizetésről szintén visszaigazolást kap. Amennyiben a CIB Bank a bankkártyás fizetést valamilyen okból visszautasítja, a megrendelő a rendelést a visszaigazoló emailben található linken keresztül is befizetheti.)
  • Készpénz, bankkártya - Személyes átvétel esetén üzletünkben: 4400. Nyíregyháza EKO Mintabolt, Tompa Mihály utca 3. lehetősége van rendelését kifizetni. Üzletünk nyitvatartási ideje: Hétfő 8:00-16:00, Kedd-Péntek 9:00-17:00, Szombat - Vasárnap: Zárva

Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

A Szolgáltató megrendeléssel kapcsolatos felelőssége:

A megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve bármely egyéb, ebből adódó problémáért, hibáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

3. Árak

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg. Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

4. A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik munkanapokon.

 

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás
A visszaigazolás elküldésével a megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződés nyelve: magyar. A megrendeléseket (Szerződés) a Megrendelő iktatja, továbbá adathordozón a megrendelő által hozzáférhető, ellenőrizhető formában a megrendeléstől számított 5 évig rögzíti. A Szolgáltató a Szerződés megőrzésén túlmenően a Szerződést elektronikus úton megküldi a Megrendelő részére is, a megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre. A szerződés a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókban is elérhető, az őrzési kötelezettséggel megegyező időtartamban.

A megrendelő által a hozzáférés Regisztrált vásárlók folyamatban lévő, és már teljesített rendeléseiket a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókjában bármikor nyomon követheti. Nem regisztrált Megrendelő a rendelésről a Vevőszolgálaton keresztül kaphat tájékoztatást.

Amennyiben a megkapott tájékoztatás alapján a termék a futárszolgálatnak átadásra került, a Megrendelő a termék kiszállításáról a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. központi ügyfélszolgálati telefonszámán is érdeklődhet munkanapokon: 07:00 - 20:00:

Telefon: (+36 29) 88 67 00
Mobil: +36 20 890-0660*


5. Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van online bankkártyás (CIB), banki átutalásra és utánvéttel valamint készpénzzel történő fizetésre. Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

6. Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása a GLS futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Szállítási díjak:

Szállítási díjaink az ország teljes területén a rendelés bruttó súlyának függvényében, a következőképpen alakulnak:

0,-5 kg       1505 Ft + áfa

5,1 kg-10 kg - 1700 HUF+ ÁFA

10,1 kg - 15 kg - 1950 HUF+ÁFA

15,1 kg-20 kg – 2200 HUF+ÁFA

20,1 kg – 30 kg - 2500 HUF+ÁFA

30,1 kg- 40 kg – 3000 HUF+ÁFA

40 kg feletti rendelés esetén kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.


A szállítástól elállás

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház szokásos kiskereskedelmi mennyiséget meghaladó mennyiségek kiszolgálására nem köteles, a 20 kg össztömeget meghaladó rendelések nem minősülnek szokásos kiskereskedelmi mennyiségnek. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

7. A termék visszaküldése

 A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza. Automatikusan visszaszállításra kerül, nincs plussz költség az ár tartalmazza ezt.


8. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést iktatják, utólag hozzáférhető lesz.

 

9. A megrendeléssel kapcsolatos problémák/panaszok

1.    Ha a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen probléma lép fel (pl. készlet nyilvántartási hibák), Vevőszolgálat felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben, és tájékoztatja a problémáról és a lehetséges megoldásokról.

2.    Elképzelhető, hogy technikai vagy készlet nyilvántartási okból olyan termék jelenik meg a webáruházban, ami a valóságban nincs készleten az adott üzletben. Az esetleges problémák elkerülése véget a Megrendelő köteles előzetesen telefonon érdeklődni.

3.    A megrendelt termékkel kapcsolatos problémák, panaszok kezelését a Vevőszolgálat végzi, elérhetőségeit a jelen Üzletszabályzat tartalmazza. Amennyiben a Vevőszolgálat panaszkezelését a Megrendelő nem találja megfelelőnek, a probléma megoldása érdekében békéltető testülethez fordulhat. A Szolgáltatónak a békéltető testület előtti eljárásban együttműködési kötelezettsége van.

 4.    A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Szabolcs- Szatmár- Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 2.
Telefonszáma: 06-42/ 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

5.    A szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr

A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Szolgáltató tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzata tartalmazza.

 

10. Szerződésszegés, hibás teljesítés

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

A termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Megrendelő a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Megrendelő jogosult a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Elállási jogát a megrendelő gyakorolhatja nyilatkozatminta igénybevételével, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.

Ha a Megrendelő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton az alábbi címre:

Ügyfélszolgálat
E-mail cím: ekowebaruhaz2018@gmail.com
Telefonszám: 
06 30 937 7075
Cím: 4400 Nyíregyháza, Vasgyár út 9-13.

A megrendelő nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a megrendelt  termék csomagolását felbontotta, és/vagy rendeltetésszerű használatát már megkezdte.

A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.

Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti részére az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte a Szolgáltató részére: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára vagy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének költségét a Megrendelő viseli.

A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Elállás/felmondás minta:

A Megrendelő az elállási/felmondási nyilatkozat megtételét az alábbi minta megfelelő kitöltésével teheti meg.:

Címzett: (Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.)……………………………………………..

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

Szerződéskötés időpontja:……………………………………………….

A fogyasztó(k) neve:……………………………………………………..

A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)…………………….

Kelt:……………………………………

 

11. Szavatosság, jótállás

11.1 A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény – továbbiakban Ptk. - rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A fogyasztóvédelmi jogszabályok ismerik a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy éven belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli. Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának). 


A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el, azonban fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik

 

11.2. Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak elegendő egy okot bizonyítania. A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.


A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

 

11.3. A jótállás azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. A jótállásnak két fajtája van: a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

A jótállás időtartama a termék árától függően sávos:

10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év

100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év

250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A jótállás az eladó fokozott felelősségvállalása a hibás teljesítésért. A jótállás kedvező helyzetbe hozza a vásárlót: neki elég csak a hiba tényét bizonyítania, és az eladónak (a jótállásra kötelezettnek) kell bizonyítania, hogy a hiba nem állt fenn már a termék eladásakor is: ez a hibás teljesítés vélelme. A fokozott felelősségvállalás a kellékszavatossághoz képest értendő, hiszen az eladó a kellékszavatossággal és a jótállással is azt „garantálja”, hogy az általa eladott dolognak nincs – és a jótállás vagy a kellékszavatosság ideje alatt nem is lesz – hibája.

A jótállás időtartama alatt tehát végig a jótállásra kötelezettnek kell bizonyítania, hogy nem teljesített hibásan, míg a két éves kellékszavatosság esetében ez csak az első egy évig van így (ezt követően a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termék azért romlott el, mert eleve hibás volt, rejtett hibája volt).

Ha tehát a dolog a jótállás időtartama alatt meghibásodik, akkor a törvény vélelmezi, hogy a jótállásra kötelezett hibásan teljesített, ezért neki kell bizonyítania, hogy hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. a hibát a nem rendeltetésszerű használat okozta). Ha ezt nem sikerül bizonyítania – független szakértői véleménnyel, ennek kötelező tartalmi elemit is meghatározza januártól a jogszabály -, akkor köteles a terméket javítani vagy kicserélni, és ha ezekre nem képes, akkor a vevő jogosult árleszállítást kérni, a terméket a jótállásra kötelezett költségén kijavíttatni, vagy – végső soron – elállni a szerződéstől.

11.4. A Gyártó megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 v. 1 Ft-os ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk. A termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.

11.5. Hibás teljesítés esetén irányadó kellékszavatossági szabályok Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el ésszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

12. További fogyasztói jogok esetleges hibás teljesítés esetén

12.1. A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de nem biztosította saját költségére a kicserélt áru visszavételét, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás ésszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

12.2. A felelősség korlátozása     

  
12.2.1. A webáruházban való vásárlás feltételezi, hogy a Megrendelő birtokában van az Internet nyújtotta lehetőségeknek és azok korlátainak, melyeket tudomásul vesz és elfogad, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.    


12.2.2. A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős a folyamatokban előforduló, az alább felsorolt pontokban foglalt eseményekből bekövetkezett hibákért, s emiatt bekövetkezhető érdeksérelemért, bármilyen okból is következtek be:         

 
- Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat 
- Bármilyen, az internetes hálózatban előforduló hiba, ami megakadályozza az Értékesítési Rendszer akadálytalan működését, a kapcsolatfelvételt és a vásárlást.                      
- Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.           
- Bármely papír, vagy elektronikus formában érkezett levél és bármilyen adat elvesztése.   
- Bármely közreműködő szoftver nem megfelelő működése.        
- Bármilyen program,- technikai hibából bekövetkezett esemény következményei.


12.2.3. A Szolgáltató nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt vagy indirekt, ami az Értékesítési Rendszerhez való csatlakozás miatt következett be, a kapcsolódás és a vásárlás minden esetben a Megrendelő felelősségére történik.       

    
12.2.4. A Megrendelő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. 


12.2.5. A Szolgáltató nem vonható felelősségre vis major esetén vagy bármilyen olyan dologgal kapcsolatos eseményért, ami nem az irányítása alatt áll, s amire közvetlen ráhatása nincs.


12.2.6. A Szolgáltató jogi úton érvényesíti érdekeit minden olyan személyekkel szemben, akik csalást követnek el vagy annak elkövetésével próbálkoznak.    

  
12.2.7. A Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására elkövetett csalás miatt.   


12.2.8. Abban az esetben, ha a Megrendelő valamilyen formában megsérti a szabályokat, a Szolgáltató szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vásárlását. Ebben az esetben a Megrendelő semmiféle kártérítésre igényt nem tarthat és semmiféle jogorvoslatnak nincs helye.

 

 

13.Tulajdonjogi kikötés


A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!


14.Megrendelés módosítása, törlése


A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről.


Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.

 

15. Változtatás joga


A weboldalon található információk előzetes bejelentés nélküli megváltoztatásának jogát az oldal tulajdonosa fenntartja. A Gyártó törekszik rá, hogy a weboldalakon található információk napra készek legyenek. A Vásárlóknak minden esetben előzetesen javasolt megbizonyosodni arról, hogy az igényelt termékek saját esetükre vonatkoztatva ténylegesen a legmegfelelőbbek-e.

 

16. Adatvédelem

Adatvédelmi nyilatkozat


A Megrendelő által megadott adatokat  az EKO Konzervipari Kft. kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve hírlevél küldése céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat, aki az EKO Konzervipari Kft.-től kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvénynek megfelelően járunk el.


Az információk tulajdonjoga

 
Kijelentjük, hogy az EKO Konzervipari Kft. szellemi tulajdonát képezik az oldalainkon látható információk. A www.ekowebaruhaz.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények szabályozzák és védik. Tilos a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.
Aki a webáruházunkban regisztrálja magát, a regisztráció tényével az  az adatvédelmi nyilatkozatunkat és vásárlási feltételeinket  elfogadottnak tekinti, azokkal egyetért.

 

17. Reklamáció

Amennyiben a vásárlása során bármilyen további panasza merül fel, úgy reklamációját kérjük jelezze e-mailben az admin@ekowebaruhaz.hu címen vagy telefonon a 06-42-523-792-es számon.

Fogyasztói jogvita esetén a vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye vagy az üzlet helye szerinti illetékes békéltető testülethez is fordulhat, melyek elérhetőségei az alábbi linkre kattintva érhető el: http://www.bekeltetes.hu/

 

18. Egyéb      

  
A Gyártó fenntartja a jogot, hogy Üzletszabályzatát bármikor megváltoztassa. A jelen Üzletszabályzat a vásárlással létrejövő szerződés fontos szabályait tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdésekben a Felek a Polgári Törvénykönyv és a távollévők között kötött szerződésekről szóló rendelet ide vonatkozó rendelkezéseit tekintik irányadónak.

2013. évi V. tv. (Ptk. 6:159.§ - 6:174.§) szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.    

A jótállási igény beérkezése esetén az igényről a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai szerint kivizsgálási jegyzőkönyv készül, melynek alapján döntünk az igény jogosságáról.

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást.

A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. 
További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

- a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;

- annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;

- ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;

- a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;

- a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;

- a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;

- tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.

- végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

A fogyasztó lakhelye szerinti területileg illetékes békéltető testületeket az alábbi linken érheti el: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai

A szállítási feltételekben felsorolt, illetve összefüggésben felmerülő fontosabb jogszabályok jegyzéke

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.);
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
  • a  fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló  151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
  • a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet.
  • a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

A határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos fogyasztói jogvita rendezésére 2019. szeptember 1-jétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.